POS Malaysia telah melonjak ke satu aras perkhidmatan yang lebih luas dan dinamik untuk mencipta
kepuasan untuk para pelanggannya. Perkhidmatan POS Malaysia kini merangkumi pembayaran bil utiliti
- sama ada di kaunter atau secara atas talian (POS Online); pembayaran kad kredit - secara atas
talian, dan urusan-urusan lain yang berkenaan dengan agensi-agensi kerajaan mahupun swasta.
Amalan terbaik dari POS Malaysia:
• Pengukuhan Integrasi Teknologi
Seperti Maybank Berhad, POS Malaysia percaya bahawa integrasi teknologi, selain dari pengukuhan
teknologi itu sendiri, adalah penting untuk mencapai mutu perkhidmatan yang tinggi. Pelbagai urusan
dapat dilakukan di pejabat-pejabat pos, termasuklah urusan memperbaharui lesen memandu dan
cukai jalanraya kenderaan.
• Kolaborasi dengan pelbagai pihak untuk pelbagai perkhidmatan
Selaras dengan pengintegrasian teknologi, POS Malaysia mempunyai hubungan kolaborasi yang
kukuh dengan pelbagai pihak untuk memastikan para pelanggan mendapat perkhidmatan yang
memuaskan, bukan sahaja di kaunter-kaunter, malah secara atas talian.
• Satu Kaunter Pelbagai Perkhidmatan
Kolaborasi dengan pelbagai pihak juga membolehkan POS Malaysia menawarkan pelbagai
perkhidmatan di kaunter-kaunter pejabat pos.
• Petugas Kaunter Serba Boleh
Untuk menyokong pengintegrasian teknologi dan usaha kolaborasi mereka, POS Malaysia sentiasa
melatih petugas-petugasnya agar mereka sentiasa mahir dan kompeten untuk memberikan
perkhidmatan-perkhidmatan yang POS Malaysia tawarkan.
POS Malaysia
24
1Serve
Panduan Pelaksanaan di Sektor Awam