Table of Contents Table of Contents
Previous Page  22 / 88 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 88 Next Page
Page Background

LATAR BELAKANG PELAKSANAAN 1SERVE

Berdasarkan statistik yang dikeluarkan oleh Biro Pengaduan Awam dari Januari 2014 hingga Ogos

tahun yang sama mendapati bahawa rakyat telah menyuarakan ketidakpuasan yang ketara terhadap

kualiti perkhidmatan-perkhidmatan yang ditawarkan oleh agensi Kerajaan di peringkat negeri dan

persekutuan.

Oleh kerana inilah, 1Serve diperkenalkan untuk menangani permasalahan ini dan seterusnya

meningkatkan tahap penyampaian perkhidmatan Sektor Awam di peringkat Kerajaan Persekutuan dan

Negeri ke paras yang lebih membanggakan.

Lambat/

Tiada Tindakan

Ketidakpuasan Hati

Terhadap Kualiti

Perkhidmatan yang

Ditawarkan

JUMLAH

Tidak Mematuhi

Prosedur yang

Ditetapkan

35%

58%

15%

8%

42%

55%

7%

6%

Persekutuan

Persekutuan

Persekutuan

Persekutuan

Negeri

Negeri

Negeri

Negeri

20

1Serve

Panduan Pelaksanaan di Sektor Awam