Table of Contents Table of Contents
Previous Page  18 / 88 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 88 Next Page
Page Background

1Malaysia

Customer Service of Civil Servants

(1Serve) dilaksanakan

untuk meningkatkan budaya perkhidmatan pelanggan yang cemerlang

di kesemua jabatan dan agensi Kerajaan. Diumumkan pada 24 Oktober

2014, JPA telah diberi mandat untuk meneraju dan merencana setiap

gerak kerja bagi memastikan pelaksanaan inisiatif 1Serve mencapai

misi dan visi yang ditetapkan. Pelaksanaan ini turut dipadukan dengan

sokongan dan kerjasama strategik Unit Pemodenan Tadbiran dan

Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU), Institut Tadbiran Awam

Negara (INTAN), Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan

Kerajaan Tempatan (KPKT) dan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

Menerusi program ini, kakitangan barisan hadapan di Kementerian dan agensi Kerajaan dilatih untuk

memberikan perkhidmatan yang mesra, cekap, pantas, serta berkesan, konsisten dan berkualiti tinggi.

Selaras dengan itu, pelaksanaan 1Serve adalah diharapkan mempermudahkan urusan rakyat di

jabatan-jabatan dan agensi-agensi Kerajaan.

1Serve

Senyum

Mendengar

APA ITU

1SERVE?

1

1

Menunjukkan

Empati

1

Psikologi Berbalik

1

1

1

Memahami

Pelanggan

Kita

1

Kebersihan

Perkhidmatan:

Kepantasan &

Kecekapan

Penyelesaian

Masalah

Kesungguhan

& Pengetahuan

Melahirkan Juara

Bertindak

16

1Serve

Panduan Pelaksanaan di Sektor Awam