SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 178 PENTADBIRAN SISTEM PENYELENGGARAAN REKOD PROFIL PERKHIDMATAN DAN SANDANGAN VERSI : 2.0- DISEMBER 2023 SUMBER : MEJA BANTUAN DAN PEMILIK MODUL SOALAN PENTADBIR NO SOALAN JAWAPAN Pemilik Kompetensi  Klik tab Kemaskini Tarikh Sandangan Lampau  Kemaskini tarikh lupus sandangan. 3 Bagaimanakah cara membuat sandangan semula bagi Pemilik Kompetensi yang telah diputuskan sandangan? Pentadbir Profil Perkhidmatan di agensi boleh melakukan aktiviti putus sandang dengan melaksanakan langkah berikut melalui menu: 1) Pentadbiran Sistem  Penyelenggaraan Rekod  Profil Perkhidmatan  Selenggara Sandangan  Melalui Pemilik Kompetensi  Klik button Cari  Pilih Carian Senarai Pemilik Kompetensi  Masukkan No KP pemilik kompetensi  Pemilik Kompetensi Tanpa Sandangan  Teruskan  Pilih Pemilik Kompetensi. 2) Klik tab Kemaskini Tarikh Sandangan Lampau Pemilik Kompetensi  Klik button Tambah. 3) Masukkan maklumat sandangan baharu Pemilik Kompetensi. 4 Mengapa pentadbir tidak berjaya membuat sandangan kerana terdapat ralat pada Unit Organisasi (Undefine)? Cubaan membuat sandangan menggunakan jawatan sebenar juga tidak berjaya dan tidak terdapat sebarang perubahan berlaku (pegun). Mohon log melalui pautan https://spmb.jpa.gov.my untuk semakan dan tindakan selanjutnya.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy