SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 58 PENGURUSAN SARAAN/FAEDAH DAN GANJARAN PENGURUSAN TUNTUTAN VERSI : 2.0 - DISEMBER 2023 SUMBER : PEMILIK MODUL DAN MEJA BANTUAN SOALAN UMUM NO SOALAN JAWAPAN 23 Mengapakah paparan kerja lebih masa di permohonan tuntutan saya hanya 14 jam sedangkan mengikut kiraan jam ialah 16 jam waktu kerja lebih masa? Untuk makluman, setiap 8 jam kerja lebih masa, sistem akan memotong 1 jam bagi tujuan waktu rehat. 24 Apakah yang perlu dilakukan jika keluar mesej “Maklumat Tidak Dapat Dipaparkan Sama Ada Kerana : Peraturan di Selenggara Kelayakan Tuntutan ATAU Maklumat Profil Tidak Lengkap” pada tab Senarai Tuntutan semasa memohon Elaun Perjalanan Dalam Negeri? Dimaklumkan mesej ralat yang keluar berpunca daripada status sandangan semasa Pemilik Kompetensi (CO) iaitu memangku (kod 03). Untuk membetulkannya, dipohon pentadbir HRMIS agensi memasukkan gred pemangkuan CO berdasarkan langkahlangkah berikut dengan peranan Service Profile Administrator (Service Profile) : 1) Klik pada menu Pentadbiran Sistem. 2) Klik submenu Penyelenggaraan Rekod. 3) Klik Fungsi  Profil Perkhidmatan  Selenggara Sandangan  Melalui Pemilik Kompetensi. 4) Masukkan Nombor KP/Polis/Tentera atau COID = XXXXXXXXXXXXXX dan klik di ruangan kosong paparan sehingga butiran Pemilik Kompetensi (CO) dikeluarkan. 5) Klik tab Kemaskini Tarikh Sandangan Lampau Pemilik Kompetensi. 6) Di bawah kolum ID Sandangan CO, klik ID sandangan yang terkini (biasanya yang terakhir). 7) Di bawah kolum Kod Status Sandangan, klik hyperlink 03 yang menunjukkan sandangan memangku. 8) Di paparan seterusnya, klik butang Tambah. 9) Di bahagian TAMBAH GRED PEMANGKUAN / PEMINJAMAN, di

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy