SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 182 PENTADBIRAN SISTEM PENYELENGGARAAN REKOD PROFIL PERKHIDMATAN DAN SANDANGAN VERSI : 2.0- DISEMBER 2023 SUMBER : MEJA BANTUAN DAN PEMILIK MODUL SOALAN PENTADBIR NO SOALAN JAWAPAN 13 Sewaktu selenggara Profil Perkhidmatan, tempoh percubaan Pemilik Kompetensi tidak dipaparkan walaupun telah dikemaskini. Paparan maklumat Profil Perkhidmatan hanya memaparkan Nama/Nilai yang aktif sahaja. 14 Mengapa Pentadbir Profil Perkhidmatan tidak boleh kemaskini kenaikan gaji 2 kali dalam tahun yang sama? sekiranya ada perubahan (contoh : kenaikan pangkat). 1) Pengemaskinian mata gaji Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) Khas dan KGT tahunan perlu direkodkan secara berasingan mengikut tarikh pergerakan gaji pemilik kompetensi. 2) Sebagai contoh, bagi pergerakan gaji 1 Januari 2023, tarikh kuatkuasa KGT Khas boleh ditetapkan pada 01/01/2023 - 01/01/2023, dan tarikh kuatkuasa KGT Tahunan adalah pada 02/01/2023 - 31/12/9999. 3) Sekiranya gaji telah melebihi maksimum mata gaji pada gred gaji sedia ada, mohon log aduan ke Sistem Pengurusan Meja Bantuan (SPMB) melalui pautan https://spmb.jpa.gov.my untuk tindakan selanjutnya.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy