SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 174 PENTADBIRAN SISTEM SET SEMULA KATA LALUAN VERSI : 2.0- DISEMBER 2023 SUMBER : PEMILIK MODUL DAN MEJA BANTUAN SOALAN UMUM NO SOALAN JAWAPAN 8 Apakah peranan pentadbir? 1) Pentadbir boleh menyemak senarai permohonan Set Semula Kata Laluan dan Kata Laluan yang telah disekat di menu seperti berikut: Klik Menu Pentadbiran Sistem  Klik Sekuriti  Klik Fungsi  Set Semula Kata Laluan  Klik Cari untuk memaparkan keseluruhan permohonan atau  Masukkan ID Pegawai atau Nama Pegawai  klik Cari  Klik ikon [Kunci] untuk mengesah permohonan dan klik ikon [Mangga] untuk unlock sekatan ID Pengguna. 2) Pentadbir boleh Unlock semua ID yang telah disekat. 3) Pentadbir perlu mengesah permohonan Set Semula Kata Laluan daripada pemilik kompetensi yang memilih kaedah permohonan secara Emel Alternatif. 9 Bagaimana pengguna boleh mengetahui permohonan untuk set semula kata laluan melalui emel alternatif telah disahkan oleh pentadbir? Pengguna akan mendapat emel “ Pengesahan Untuk Set Semula Kata Laluan HRMIS “ - Pengguna boleh klik pada pautan [SET SEMULA KATA LALUAN] untuk menukar kata laluan yang baharu. 10 Apakah yang perlu dilakukan sekiranya katalaluan telah disekat disebabkan melebihi 3 kali percubaan? Sila cuba semula selepas 5 minit atau hubungi Pentadbir HRMIS Agensi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy