Laporan Tahunan Jabatan Perkhidmatan Awam Tahun 2022

The PSD Service Management Division (BKP) conducted the Job Satisfaction Survey of PSD in 2022. This survey is conducted annually as a means of monitoring job satisfaction and identifying areas for improvement. The findings of this survey can help identify areas that need attention to enhance job satisfaction and productivity among PSD employees in strengthening public service at its best. This survey involved all PSD and INTAN employees from 3 October 2022 to 3 November 2022. A total of 1,138 respondents (50.33%) participated in the survey, consisting of PSD employees. The survey instrument consisted of a questionnaire with 50 items, categorised into three sections: i) First Section: Job Satisfaction (28 items) ii) Second Section: Productivity (13 items) iii) Third Section: Respondent Demographics (9 items) The survey results are as follows: Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP) JPA telah menjalankan Kajian Kepuasan Kerja JPA Tahun 2022. Kajian ini dijalankan setiap tahun sebagai salah satu kaedah pemantauan kepuasan kerja dan pengenalpastian bidang penambahbaikan. Hasil dapatan kajian ini dapat membantu dalam mengenalpasti aspek yang perlu diberi penekanan bagi meningkatkan tahap kepuasan kerja dan produktiviti warga JPA dalam memperkasakan perkhidmatan awam pada tahap yang terbaik. Kajian ini melibatkan seluruh warga JPA dan INTAN bermula 3 Oktober 2022 sehingga 3 November 2022. Seramai 1,138 orang (50.33%) responden telah menjawab kajian ini yang terdiri daripada warga JPA. Instrumen kajian yang digunakan merupakan soal selidik yang mengandungi 50 item dan dipecahkan kepada tiga Bahagian iaitu: i) Bahagian Pertama : Kepuasan Kerja (28 item) ii) Bahagian Kedua : Produktiviti (13 item) iii) Bahagian Ketiga : Demografi Responden (9 item) Hasil kajian adalah seperti yang berikut: KAJIAN KEPUASAN KERJA JPA TAHUN 2022 JOB SATISFACTION SURVEY PSD 2022 174 Laporan Tahunan 2022 Annual Report Jabatan Perkhidmatan Awam

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy