SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 36 PENGURUSAN SARAAN/FAEDAH DAN GANJARAN PENGURUSAN CUTI VERSI : 2.0- DISEMBER 2023 SUMBER : MEJA BANTUAN DAN PEMILIK MODUL SOALAN UMUM NO SOALAN JAWAPAN 22 Sekiranya maklumat jumlah Cuti Diambil tidak sama dengan jumlah cuti di Status Permohonan Cuti, apakah yang patut saya lakukan? Pemilik Kompetensi perlu merujuk kepada Pentadbir Cuti Agensi di mana Pentadbir Cuti Agensi perlu melaksanakan langkah-langkah berikut: 1) Klik Menu Pentadbiran Sistem  Data Sejarah  Pengurusan Saraan, Faedah dan Ganjaran  Pengurusan Cuti  Maklumat GCR; 2) Laksanakan Carian Pemilik Kompetensi; 3) Pilih Jenis Cuti (Cuti Rehat atau Cuti Rehat Khas); 4) Klik butang TERUSKAN  Klik butang TAMBAH; dan 5) Di skrin TAMBAH MAKLUMAT GCR, pilih Tahun dan isikan semua maklumat yang diperlukan  Klik butang SIMPAN  Klik OK pada mesej yang terpapar. 23 Di mana saya perlu selenggara kelayakan cuticuti tahun semasa dan tahun-tahun lepas? Apa beza menu di Data Sejarah dan Kelayakan Cuti? Menu Data Sejarah digunakan untuk memasukkan maklumat transaksi cuti dan maklumat GCR yang TELAH DILULUSKAN sahaja dan telah menjadi maklumat sejarah/telah berlalu. Berikut adalah perbezaan menu untuk penyelenggaraan kelayakan cuti tahun semasa dan tahun-tahun lepas (sejarah cuti): 1) Kelayakan Cuti Rehat Cuti-Cuti Lain i. Menu Kelayakan Cuti ii. Selenggara Kelayakan Cuti 2) Tahun-tahun Lepas (Sejarah Cuti) i. Menu Pentadbiran Sistem ii. Data Sejarah iii. Pengurusan Saraan, Faedah dan Ganjaran iv. Pengurusan Cuti v. Maklumat GCR Menu Kelayakan Cuti vi. Selenggara Kelayakan Cuti.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy