SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 192 APLIKASI ASSIST VERSI : 2.0 - DISEMBER 2023 SUMBER : MEJA BANTUAN DAN PEMILIK MODUL SOALAN UMUM NO SOALAN JAWAPAN 9 Instalasi telah berjaya namun masih tidak dapat membuat capaian ke server ASSIST. Mengapa? Jika perkara ini berlaku, kemungkinan terdapat masalah pada rangkaian di jabatan/agensi tuan/puan. Sebagai makluman, port 1300 dan 1301 pada rangkaian perlu dibuka bagi membolehkan capaian dan interaksi ke server ASSIST berjalan lancar. Sila semak dengan pentadbir rangkaian di jabatan/agensi tuan/puan. Jika masalah masih berlaku, mohon agensi memanjangkan butiran masalah capaian ASSIST ke saluran emel helpdesk@jpa.gov.my untuk tindakan selanjutnya. 10 Adakah latihan ASSIST akan diberikan kepada semua pentadbir HRMIS di agensi? Tidak. Latihan untuk pengguna ASSIST hanya diberikan kepada pentadbir-pentadbir HRMIS di agensi yang telah ada ID lesen ASSIST sahaja atau agensi yang akan diberikan lesen penggunaan ASSIST.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy