SOALAN LAZIM HRMIS 2.0

SOALAN LAZIM VERSI 2.0 DISEMBER 2023 162 MODUL PENAMATAN PERKHIDMATAN VERSI : 2.0 - DISEMBER 2023 SUMBER : MEJA BANTUAN DA PEMILIK MODUL SOALAN UMUM NO SOALAN JAWAPAN 21 Bagaimana saya hendak menyemak permohonan yang telah Berjaya dihantar ke POWER? 1) Pentadbir Integrasi perlu menyemak status penghantaran di Modul Pentadbiran Sistem  Menu Integrasi  Penamatan Perkhidmatan  Status Penghantaran. 2) Pentadbir Penamatan Perkhidmatan boleh menyemak di Menu Notis ke Pasca Perkhidmatan – Mesej Berjaya di Hantar ke POWER akan dipaparkan di dalam Hyperlink ke Integrasi. 22 Kenapa Pentadbir tidak dapat selenggara umur bersara apabila mesej ‘Tiada rekod ditemui’ dipaparkan? 1) Pemilik Kompetensi tidak mengemaskini maklumat tarikh lahir di Modul Pengurusan Rekod Peribadi. 2) Mohon membuat carian Unit Organisasi (BU) Pemilik Kompetensi dengan tepat di Menu Selenggara Umur Bersara. 3) Pastikan maklumat profil perkhidmatan adalah betul dan lengkap. 23 Kenapa rekod pesara tidak ditemui setelah selesai kemas kini di Menu Pemberitahuan Persaraan Penamatan Perkhidmatan? Sila klik tab ‘Draf Penamatan Perkhidmatan’. Pentadbir akan dapati rekod pesara berada di situ. 24 Apa perlu saya buat jika mesej ‘Penerima tiada kelapangan’ dipaparkan apabila saya ‘Hantar’ permohonan? Pentadbir Aliran Kerja perlu menyemak dan mengemaskini aliran kerja proses yang berkenaan.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy