Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

MENUNJUK ARAH KEPADA ‘TETAMU’ Amalan ketika memberikan bantuan kepada tetamu yang ingin mengetahui arah sebenar lokasi yang dituju. Pandang muka ‘tetamu’, Angguk dan Senyum. Sapa 'tetamu' jika keadaan mengizinkan Ulang balik apa yang disebut untuk mengesahkan apa yang diucapkan oleh 'tetamu' Maklum kepada 'tetamu' di mana lokasi sebenar 1 2 Tunjuk arah menggunakan tapak tangan searas dada. Posisi tapak tangan lebih kurang 90 darjah 3 4 “ Assalamualaikum tuan/puan,boleh saya bantu...” “Salam sejahtera, boleh saya bantu..?” “Maaf bertanya tuan/puan hendak ke mana ya, boleh saya bantu...” “ Tuan pergi terus dan belok ke kiri…” “ Puan sila ke arah ini ya...” “Tuan bertanyakan di mana….. (Surau berdekatan/bilik air/ Pejabat Imigresen)” “Puan bertanyakan di mana….. (Surau berdekatan/bilik air/ Pejabat Imigresen) ”serta kemudahan fasiliti yang lain. 52 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy