Laporan Tahunan JPA Tahun 2024
Rajah: Kerangka Pembaharuan Perkhidmatan Awam (MyPPA) Penggunaan Sumber Secara Optimum DIMENSI PEMBAHARUAN PELAN TINDAKAN 4 FAKTOR’ KRITIKAL Reka Bentuk Organisasi Berasaskan Kompetensi, Fleksibiliti & Akauntabiliti Modal Insan & Kepimpinan Berkebolehan dan Berkeupayaan Tinggi Kerangka Integriti dan Tatakelola Agensi Awam yang Tangkas Sistem Penyampaian Perkhidmatan Berasaskan Metrik dan Sepunya Sumber Kewangan yang Cekap/ Berkesan Sumber Manusia yang Optimum (Saraan) Sumber Manusia yang Optimum (Perjawatan) Modal Insan Berkeupayaan Tinggi Kompetensi dan Keupayaan Pegawai Keberkesanan Pengurusan Sumber Manusia Kepimpinan Membudaya Nilai Menggerak Perubahan Pengurusan Kepimpinan Pembangunan Kepimpinan Budaya Kerja Berprestasi Tinggi & Nilai Murni Memperkasa Tadbir Urus Pematuhan Dasar dan Peraturan Pengurusan Prestasi Agensi Awam Memperkasa Sistem Penyampaian Perkhidmatan Kerajaan Tangkas & Responsif Kerajaan Digital Pendekatan Keseluruhan Kerajaan PERKHIDMATAN AWAM BERPRESTASI TINGGI Facilitate - Accommodate - Accelerate 169 Laporan Tahunan 2024
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy