LAPORAN TAHUNAN JPA TAHUN 2023

Jadual: Pencapaian Reach Tertinggi pada Tahun 2023 KOMUNIKASI VISUAL REACH Kajian Sistem Saraan Perkhidmatan Awam 1,079,916 Waris pesara dan penerima pencen terbitan 793,291 Bantuan Khas Penghargaan Tahun 2023 263,922 Soalan Lazim Berhubung Surat Edaran JPA.100-11/4/1 (13): Pemakaian Batik Malaysia Semasa Waktu Bekerja Bagi Pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan 215,751 Gantian Cuti Rehat (GCR): Kenaikan Kadar Maksimum & Pemberian Awal Award Wang Tunai 145,791 Penjelasan Pembatalan Penyelarasan Pencen 2% kepada Pesara 144,370 Bayaran Insentif Awal Kajian Sistem Saraan Perkhidmatan Awam 134,549 JUMLAH KESELURUHAN ADUAN DITERIMA 4,024 aduan KHIDMAT PELANGGAN Pengurusan aduan dan maklum balas JPA diterima melalui lima (5) sumber utama iaitu emel, Sistem Pengurusan Aduan Awam (SiSPAA), Biro Pengaduan Awam (BPA), saring semula dan hadir sendiri. Sepanjang tahun 2023, JPA telah menerima sebanyak 4,024 aduan dan maklum balas mengikut kategori seperti berikut: JENIS KATEGORI TERIMA JUMLAH Aduan Biasa 120 127 Kompleks 7 Bukan Aduan Pertanyaan 3,763 3,897 Rayuan 43 Cadangan 75 Penghargaan 16 Jabatan Perkhidmatan Awam 036

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy