LAPORAN TAHUNAN JPA TAHUN 2023

Piagam Pelanggan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) 1. Memberikan maklum balas untuk aduan/ pertanyaan diambil tindakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja. 2. Mengeluarkan surat makluman dan penyiaran keputusan pemangkuan/ kenaikan pangkat pegawai Kumpulan Pengurusan dan Profesional Perkhidmatan Awam (Bukan Gunasama) dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas Lembaga Kenaikan Pangkat bersidang. 3. Memberi konsultasi penyusunan semula organisasi dan pengukuhan perjawatan dalam masa empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima. 4. Menguruskan sesi libat urus melalui Mesyuarat Majlis Bersama Kebangsaan (MBK) satu (1) kali setahun. 5. Melaksanakan penawaran penajaan dalam tempoh tujuh (7) hari selepas kelulusan Pengurusan. 6. Menyediakan perkhidmatan kaunseling individu kepada anggota Perkhidmatan Awam persekutuan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh Pegawai Psikologi menerima permohonan tertakluk kepada persetujuan dan kehadiran klien. 7. Memastikan sekurang-kurangnya 95% daripada keseluruhan tuntutan dan bayaran bil dibayar dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh dokumen lengkap diterima. 8. Memastikan kelulusan faedah persaraan wajib diselesaikan dalam tempoh 21 hari bekerja sebelum tarikh persaraan. 9. Memastikan pengemaskinian maklumat portal JPA dalam tempoh dua (2) hari bekerja daripada tarikh maklumat diterima. 10. Memastikan sekurang-kurangnya 80% kursus/ latihan yang dilaksanakan di INTAN memberi impak positif kepada peserta berasaskan skor purata penilaian 5.5 pada skala 1-7 daripada penilaian peserta melalui Digital Training Information and Management System (DTIMS). 11. Ulasan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bagi Memorandum Jemaah Menteri yang diterima daripada Kementerian/ Agensi dikemukakan dalam tempoh 14 hari dari tarikh ianya diterima. PIAGAM PELANGGAN Laporan Tahunan 2023 015

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy