Laporan Tahunan Jabatan Perkhidmatan Awam 2021

Kecenderungan Pemilihan Bahasa dalam Perkhidmatan e-Kerajaan Preferred Language Selection for the e-Government Services Penerimaan pelaksanaan perkhidmatan e-Kerajaan Sebanyak 78.99% warga emas menyokong akan pelaksanaan sistem perkhidmatan e-Kerajaan. Rata-rata mereka bersetuju bahawa terdapat pelbagai manfaat yang mampu diperolehi ketika menggunakan perkhidmatan e-Kerajaan. Bagaimanapun, hanya separuh daripada responden atau sejumlah 52.10% warga emas menyatakan mereka pernah menggunakan perkhidmatan e-Kerajaan bagi urusan peribadi mereka. Separuh lagi responden memilih untuk melakukan urusan kerajaan di kaunter-kaunter dan kiosk kerajaan. Acceptance of the implementation of e-Government services A total of 78.99% of the elderly supported the implementation of the e-Government service system. Generally, they agreed that they obtained many benefits from using e-Government services. However, only half of the respondents or a total of 52.10% of the elderly, claimed they had used the e-Government services for personal matters. The other half of the respondents chose to carry out government-related errands at government counters and kiosks. Penerimaan pelaksanaan perkhidmatan e-Kerajaan Acceptance of the implementation of the e-Government services (137)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy