Laporan Tahunan Jabatan Perkhidmatan Awam 2020
Kita harus bergerak berlandaskan kepada tiga (3) prinsip utama iaitu speed, professionalism and integrity . We have to move forward by holding to these three (3) principles: speed, professionalism, and integrity. Keupayaan untuk menyampaikan perkhidmatan dengan cepat dan pantas (speed) telah juga menjadi suatu keperluan. The capability to deliver efficient and fast services are also a necessity. Seseorang penjawat awam mesti mempunyai rasa bangga berkhidmat dan tidak meletakkan perbandingan nilai kewangan dengan apa yang boleh diperolehi di luar perkhidmatan awam. A civil servant must display pride in providing services and not to compare the financial values earned outside the public service sector. Penjawat awam juga boleh mengambil peluang untuk mencetuskan perubahan dan memberi tambah nilai dalam sebarang aspek perkhidmatan semasa masih berada di jawatan berkenaan. A civil servant should grab the opportunity to create change and provide add-on value when they are in service. Tingkatkan produktiviti kerja masing-masing dengan menekankan aspek kerja berpasukan dengan mengelakkan cara kerja silo, bekerja dengan ikhlas dan amanah. Increase productivity by focusing on teamwork to avoid individualism and to serve with sincerity and honesty. PETIKAN UCAPAN KETUA PENGARAH PERKHIDMATAN AWAM SPEECH EXCERPT FROM THE DIRECTOR GENERAL OF PUBLIC SERVICE TAN SRI MOHD KHAIRUL ADIB BIN ABD RAHMAN KETUA PENGARAH PERKHIMATAN AWAM DIRECTOR GENERAL OF PUBLIC SERVICE Majlis Amanat KPPA - 10 Januari 2020 New Year’s Message - 10th January 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy