Sistem Pengurusan Prestasi Pegawai Perkhidmatan Awam Malaysia

 13 (3) Kaedah Penilaian a. penggunaan kaedah penilaian pelbagai peringkat bagi nilai sepunya; b. penggunaan satu peringkat penilaian sahaja bagi kompetensi tingkah laku dan kompetensi fungsian; c. penggunaan kaedah penilaian secara janaan automatik (auto-generated scoring) bagi penghasilan kerja serta penglibatan dan sumbangan; dan d. penilaian semula boleh dilaksanakan bagi elemen penghasilan kerja, kompetensi tingkah laku dan kompetensi fungsian yang tidak dipersetujui oleh pegawai. (4) Hasil Penilaian Bagi Pelbagai Tujuan a. pemantapan dan pembudayaan amalan memberi maklum balas berterusan melalui Maklum Balas Prestasi dan Pembangunan Diri Berterusan (CDC); b. papan pemuka (dashboard) hasil penilaian yang bertujuan membantu meningkatkan pembangunan diri pegawai; dan c. hasil penilaian boleh disesuaikan untuk menyokong pelbagai tujuan pengurusan sumber manusia.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy