45 BORANG SASARAN KERJA & LAPORAN PENCAPAIAN Laporan Pencapaian Sasaran Kerja (PYD hendaklah melaporkan pencapaian sasaran kerja dalam tempoh penilaian : ..........hingga .........). Laporan ini boleh disediakan dalam beberapa helaian bersesuaian dengan keperluan. BIL. AKTIVITI/ PROJEK/ KETERANGAN PETUNJUK PRESTASI (Kuantiti/Kualiti/Masa/Kos yang mana berkaitan SASARAN KERJA (Untuk tempoh penilaian) PENCAPAIAN SEBENAR (Diisi pada akhir tempoh penilaian) ULASAN (Oleh PYD sekiranya berkaitan) Pengesahan oleh Pegawai Penilai ..……………………………….. Tandatangan PYD Nama :……..…………………….. Tarikh :…………………………… ..……………………………………. Tandatangan PP Nama :……..……………………… Tarikh :…………………………….. PENJELASAN TERHADAP SKALA PENILAIAN ASPEK PENGETAHUAN, KEMAHIRAN DAN PENGHASILAN KERJA TAHAP SKALA PENJELASAN Sangat Tinggi 10 Hasil kerja sentiasa melebihi tahap maksimum yang telah ditentukan. Mempunyai pengetahuan dan kemahiran/ kepakaran yang sangat luas dan mendalam dalam bidang tugasnya, diakui kemahiran/ kepakarannya serta sentiasa menjadi sumber rujukan dalam / luar organisasi. 9 Tinggi 8 Hasil kerja kerapkali menemui tahap maksimum yang telah ditentukan. Mempunyai pengetahuan dan kemahiran / kepakaran yang luas dalam bidang tugasnya serta kerapkali menjadi sumber rujukan dalam / luar organisasi. 7 Sederhana 6 Hasil kerja sentiasa melebihi tahap minimum yang telah ditentukan. Mempunyai pengetahuan dan kemahiran / kepakaran yang mencukupi dalam bidang tugasnya . 5 Rendah 4 Hasil kerja kerapkali menemui tahap minimum yang telah ditentukan. Kurang mempunyai pengetahuan dan kemahiran / kepakaran yang asas dalam bidang tugasnya dan perlu diberi bimbingan oleh pegawai atasannya. 3 Sangat Rendah 2 Hasil kerja kerapkali di bawah tahap minimum yang telah ditentukan. Tidak mempunyai pengetahuan dan kemahiran asas dalam bidang tugasnya dan memerlukan tunjuk ajar. 1 PENJELASAN TERHADAP SKALA PENILAIAN ASPEK KUALITI PERIBADI TAHAP SKALA PENJELASAN Cemerlang 10 Sentiasa menghayati dan mengamalkan ciri-ciri kualiti peribadi dengan cemerlang. 9 Baik 8 Menghayati dan mengamalkan ciri-ciri kualiti peribadi dengan baik. 7 Sederhana 6 Menghayati dan mengamalkan ciri-ciri kualiti peribadi dengan memuaskan. 5 Lemah 4 Kurang menghayati dan mengamalkan ciri-ciri kualiti peribadi. 3 Sangat Lemah 2 Tidak menghayati dan mengamalkan ciri-ciri kualiti peribadi. 1
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy