412 Prosedur Pertukaran Pelantikan Kerana Pewujudan/Pindaan/Penjumudan Skim Perkhidmatan Atau Kajian Perjawatan 11. Prosedur pelaksanaan pertukaran pelantikan adalah seperti rajah berikut: Mula Ketua Jabatan memaklumkan keputusan Kerajaan dan/atau mengemukakan maklumat kepada BPO, JPA mengenai perjawatan yang terlibat bagi tujuan pemansuhan/pewujudan jawatan berikutan keputusan Kerajaan; Setelah waran/surat kelulusan perjawatan diluluskan, Ketua Jabatan mengemukakan dokumen pertukaran pelantikan yang mengandungi contoh surat tawaran, borang opsyen dan syarat pertukaran pelantikan kepada PBM untuk kelulusan dan perwakilan kuasa (jika berkenaan); PBM menimbang dan meluluskan pertukaran pelantikan pegawai dan mewakilkan kuasa kepada Ketua Setiausaha Kementerian/ Timbalan Ketua Setiausaha Kanan, JPM atau pegawai yang mengetuai agensi baharu yang di bawah bidang kuasa PBM berkenaan; PBM atau Ketua Jabatan (melalui perwakilan kuasa) berdasarkan peraturan yang dikeluarkan menawarkan opsyen pertukaran pelantikan kepada pegawai yang terlibat. Contoh dokumen pertukaran pelantikan bagi pegawai yang memenuhi syarat pertukaran pelantikan adalah di Lampiran C, C1 dan C2. Manakala dokumen pertukaran pelantikan bagi pegawai yang belum memenuhi syarat pertukaran pelantikan adalah di Lampiran D, D1 dan D2; A
RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy