Kemajuan Kerjaya

 3-1 Kajian Keberkesanan • Kajian organisasi o visi o misi o nilai • Kajian persekitaran • Struktur organisasi • Perancangan strategik • Kompetensi • Pengetahuan • Kemahiran • Keupayaan • Core business • Gaya kepimpinan • Pencapaian aktiviti utama • Pendidikan & pengalaman • Trend pencapaian pegawai • Keupayaan & Minat • Perubahan Tingkah laku • Program latihan • Bengkel • Tugasan • Kejurulatihan, Sistem Mentor & Maklumbalasnya Mengkaji Pelan Penggantian Bahagian/ Cawangan Kaji senarai pegawai cemerlang yang berpotensi Memastikan selaras dengan hala tuju Jabatan Melaraskan pegawai mengikut kedudukan jawatan Pembangunan Pegawai LAMPIRAN UP.6.1.1(C) MODEL PROSES PELAKSANAAN PELAN PENGGANTIAN Penilaian Organisasi Permintaan Penggantian Pengenalpastian Kemahiran ƒ Persaraan ƒ Jawatan strategik/ kritikal/ sensitif/ risiko Pemilihan Calon Pegawai Pembangunan Diri Pelaksanaan • Pelan Penggantian mengikut Bahagian/ Cawangan • Model Kompetensi • Pembangunan Kerjaya • Ganjaran  Piawaian  Penambahbaikan Program Mesyuarat Perancangan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy