Hubungan Majikan - Pekerja

 1-4 11.3 Keahlian Pihak Pekerja hendaklah terdiri daripada pegawai Gred 48 dan ke bawah, tidak terlibat dalam membuat keputusan dan bukan Ketua Bahagian/Unit. Tempoh penggal memegang jawatan bagi ahli-ahli Pihak Pekerja adalah selama dua (2) tahun mulai daripada tarikh pelantikan mereka dan mereka boleh terus memegang jawatan tersebut sehingga ahli-ahli yang akan mengambil alih telah dilantik/dipilih. 11.4 Kekosongan yang berlaku dalam keanggotaan Pihak Pekerja hendaklah dipenuhi oleh calon-calon daripada kumpulan termasuk kesatuan/persatuan yang melantik wakil yang mengosongkan jawatan itu, atau pekerja-pekerja itu sendiri. VI. PERATURAN MESYUARAT 12. Mesyuarat-mesyuarat biasa bagi MBJ hendaklah diadakan tiga (3) kali setahun iaitu empat (4) bulan sekali. Namun dalam keadaan tertentu, jabatan boleh melaksanakan mesyuarat MBJ lebih daripada tiga (3) kali setahun, tertakluk kepada keperluan dan keputusan Pengerusi MBJ jabatan. 13. Tempoh pelaksanaan Mesyuarat MBJ adalah seperti berikut: Bil. Mesyuarat MBJ Tempoh Mesyuarat MBJ 1. Bilangan 1 Januari - April 2. Bilangan 2 Mei - Ogos 3. Bilangan 3 September - Disember 14. Kuorum bagi mesyuarat MBJ hendaklah tidak kurang dari 50% Pihak Pegawai dan 50% Pihak Pekerja. 15. Agenda bagi mesyuarat MBJ hendaklah disediakan oleh Setiausaha Bersama dan dihantar kepada kedua-dua Pihak Pegawai dan Pihak Pekerja tidak kurang daripada tujuh (7) hari sebelum tarikh mesyuarat. Perkara- perkara yang tidak termasuk dalam agenda hanya boleh dibincang dengan kebenaran Pengerusi dan Naib Pengerusi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy