Pelan Antirasuah Organisasi (OACP) Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)

24 JABATAN PERKHIDMATAN AWAM 3.5 PELAN TINDAKAN OACP JPA BIDANG KEUTAMAAN : TADBIR URUS Memperkasakan tadbir urus organisasi ke arah perkhidmatan yang berkesan Meningkatkan akauntibiliti dan keupayaan organisasi STRATEGI OBJEKTIF STRATEGIK 1.0 1.1 NO. 1.1.1 1.1.2 1.1.3 1.1.4 1.1.5 1.1.6 1.1.7 1.1.8 PELAKSANA Bahagian Khidmat Pengurusan Bahagian Khidmat Pengurusan Bahagian Khidmat Pengurusan Unit Integriti Bahagian Khidmat Pengurusan Bahagian Pasca Perkhidmatan Unit Integriti & Unit Komunikasi Korporat Unit Integriti TEMPOH MASA Setiap tahun (2021- 2025) Setiap tahun (2022 - 2025) Setiap tahun (2021 - 2025) Setiap tahun (2021 - 2025) Setiap 2 tahun sekali (2021- 2025) Setiap tahun (2021- 2025) 1 tahun (2021 - 2022) 2 kali/ tahun (2021 - 2025) PELAN TINDAKAN Melaksanakan pusingan kerja pegawai di jawatan sensitif berdasarkan Pekeliling Perkhidmatan Bil. 3 Tahun 2004. Mempertingkatkan tahap prosedur/ fasiliti kawalan keselamatan fizikal dan bangunan di JPA untuk mengelakan berlaku pencerobohan dan kebocoran maklumat terperingkat. Pelaksanaan Audit Kualiti MS ISO 9001:2015 untuk pemantauan prosedur kerja/ program di setiap bahagian JPA. Kajian Semula Corruption Risk Management (CRM) JPA Pelaksanaan Sistem Pengurusan Amalan Nilai (SPAN 2.0) Mengemaskini prosedur kerja bagi memastikan hanya pegawai yang terlibat dengan urusan persaraan sahaja mempunyai akses kepada sistem pengurusan persaraan. Menambahbaik saluran aduan dalaman berkaitan tatakelakuan pegawai Pemantauan terhadap pengisytiharaan harta pegawai.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy