Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

1 ‘Tetamu’ datang ke Kaunter Pembayaran selepas nombor giliran dipanggil Dialog Menerima Pembayaran di "Kaunter Pembayaran" Situasi anda mengurus pembayaran untuk dokumen yang telah siap. PERKHIDMATAN KAUNTER Sahkan bahawa pembayaran yang dibuat adalah atas nama pemohon yang sebenar 3 2 Minta dan semak nombor giliran daripada ‘tetamu’ dan ucapkan terima kasih 4 Terima bayaran RM200 daripada ‘tetamu’ dan sebut kiraan contohnya RM50, RM50, RM20, RM20, RM20, RM20, RM10, RM5 dan RM5. “Terima kasih Tuan” “Assalamualaikum / Salam sejahtera. Tuan, boleh saya dapatkan kertas nombor giliran” “Bayaran sebanyak RM200 ini ialah untuk Encik Ahmad bin Ali ya?” 77 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy