Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

‘Tetamu’ datang ke Kaunter Pembayaran selepas nombor giliran dipanggil 1 Minta dan semak nombor giliran daripada ‘tetamu’ dan ucapkan terima kasih 2 Sahkan bahawa pembayaran yang dibuat adalah untuk nama pemohon yang sebenar 3 Terima bayaran RM200 daripada ‘tetamu’ dan sebut kiraan contohnya RM50, RM50, RM20, RM20, RM20, RM10, RM10 dan RM5 4 Sahkan jumlah wang tunai yang diterima 5 Maklumkan masa menunggu untuk mendapatkan dokumen yang telah siap dan nombor giliran di Kaunter Serahan 6 Maklumkan jangkaan waktu dokumen yang telah siap boleh diambil dan dokumen iringan yang perlu dibawa (sekiranya ada) 7 Tanya ‘tetamu’ jika terdapat sebarang soalan dan ucapkan terima kasih setelah selesai 8 Ucap kata-kata hospitaliti sebagai ucapan penutup 9 Menerima Pembayaran di "Kaunter Pembayaran" Situasi petugas kaunter yang telah menyelesaikan proses permohonan dan ingin menyerahkan dokumen yang telah siap. PERKHIDMATAN KAUNTER 76 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy