Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

Menerima dan Menyemak Borang Permohonan Sapa ‘tetamu’. Pandang mata, Angguk, Senyum dan Sapa (PASS) PERKHIDMATAN KAUNTER 1 Jemput ‘tetamu’ duduk menghulurkan tangan kanan anda ke arah kerusi dan menyemak nombor giliran 2 Perkenal diri anda kepada ‘tetamu’ dengan tapak tangan kanan diletak di dada anda 3 Tawar bantuan kepada ‘tetamu’ dengan tangan keluar menghala ke depan 4 Ulang balik bantuan yang diperlukan 5 Minta dokumen. Ambil dokumen dengan kedua belah tangan dan ucap terima kasih. 6 Baca/sebut nama penuh ‘tetamu’ 7 Minta ‘tetamu’ menunggu sebentar 8 Amal interaksi mesra/interaksi sosial/interaksi hospitaliti 9 64 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy