Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

5 Beri nombor giliran dengan dua belah tangan; memandang muka, angguk dan senyum. Dokumen perlu menghadap 'tetamu' 7 Ucap terima kasih dan kata-kata hospitaliti 6 Beri cadangan/ucapan hospitaliti (jika perlu). 8 Jemput ' tetamu' ke ruang menunggu dengan dengan menghulur tangan ke arah ruang menunggu PERKHIDMATAN KAUNTER “Ini nombor giliran tuan. “Terima kasih tuan!” “Semoga berjumpa lagi tuan..” “Nombor tuan ialah 124, sekarang nombor 74”. “Sila ke ruang menunggu” “Silakan duduk di kerusi yang telah disediakan ya tuan, sementara menunggu giliran dipanggil...” “Waktu menunggu lebih kurang satu jam setengah lagi” Tuan sudah minum? Kalau belum, tuan masih lagi sempat untuk minum di kafeteria berdekatan. “Tuan sebelah kiri ini ada kafeteria. Sementara menunggu tuan boleh juga ke sana ya...” 63 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy