Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

Dialog Urusan di Kaunter QMS Situasi ketika anda bertugas sebagai 'tuan rumah' di Kaunter QMS atau Kaunter Pertanyaan. Berikut merupakan panduan dialog yang boleh dituturkan. PERKHIDMATAN KAUNTER 1 3 2 4 Ulang balik bantuan yang diperlukan “Boleh saya bantu?” Jika perlu menyemak, sila minta dokumen ***Terangkan prosedur - jika perlu “Selamat pagi , boleh saya bantu tuan?” Sapa ' tetamu' di "Kaunter QMS/Pertanyaan". Pandang mata, Angguk, Senyum dan Sapa tetamu (PASS). Tawar bantuan kepada 'tetamu' dengan tangan kanan menghulur ke depan “Tuan hendak ‘memperbaharui dokumen’ ya?” “Boleh saya dapat maklumat tuan untuk semakan pembaharuan dokumen...” “Boleh saya semak dokumen tuan ya” 62 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy