Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

PERKHIDMATAN KAUNTER Perkhidmatan kaunter merupakan salah satu kaedah yang berkesan dalam penyampaian perkhidmatan Kerajaan kepada rakyat. Di antara tujuh situasi biasa yang berlaku di perkhidmatan kaunter yang melibatkan peranan kakitangan awam adalah seperti berikut: Menyerahkan Nombor Giliran - QMS 1 Terima dan semak “Borang Permohonan” 2 Terima Bayaran di “Kaunter Permohonan” 4 Proses Permohonan ‘Tetamu’ 3 Serah Dokumen “Kaunter Permohonan” 5 Terima Bayaran di “Kaunter Khas Bayaran” 6 Serah Dokumen di “Kaunter Serahan” 7 60 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy