Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

MEMBANTU ‘TETAMU’ DI LOBI PEJABAT Amalan ketika memberikan bantuan kepada 'tetamu' di lobi pejabat. Pegawai awam perlu menunjukkan keprihatinan kepada 'tetamu' yang memerlukan perhatian yang lebih daripada 'tetamu' lain contohnya wanita mengandung, wanita bersama-sama anak/anak-anak kecil; 'tetamu' OKU dan orang tua. Ucapkan salam seperti : Pandang muka tetamu, Angguk dan Senyum atau berikan kelebihan kepada tetamu yang kurang upaya atau golongan tua untuk duduk sementara menunggu giliran. Maklum secara spesifik bantuan yang anda hendak tawarkan 1 2 “Salam sejahtera tuan/puan” “Assalamualaikum, tuan/puan...” “Boleh saya tolong?….” “Izinkan saya tuan/puan…” “Boleh saya bantu tuan/puan”……” Tawar bantuan anda 3 4 “Tuan/puan sila tunggu sebentar ya. Saya uruskan permohonan tuan/puan yang belum selesai…” 54 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy