Buku Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan (PLPP) Sektor Awam

KEUTAMAAN MEMASUKI LIF Amalan menyapa 'tetamu' yang sedang menunggu lif. Keutamaan perlu diberi kepada 'tetamu' untuk memasuki lif terlebih dahulu. “Salam sejahtera!” 1 2 Berbual dengan ‘tetamu’ semasa menunggu lif tiba Apabila pintu lif terbuka, tahan pintu lif dan beri keutamaan kepada ‘tetamu’ untuk memasuki lif dahulu Sapa ‘tetamu’ jika keadaan yang sesuai dan mengizinkan 3 4 5 “Salam sejahtera!” Pandang muka ‘tetamu’, Angguk dan Senyum Beri sedikit ruang kepada ‘tetamu’ untuk menunggu lif - bergerak sedikit “Boleh saya tahu tuan/puan hendak berurusan dengan siapa ya....” Tuan/Puan boleh masuk dengan menghulurkan tangan kanan sebagai tanda pelawaan 50 Panduan Layanan Perkhidmatan Pelanggan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc1NDAy